torsdag 28 oktober 2010

Idag köpte jag en

..häftpistol! eller ja man kanske inte får kalla dom för det, men det låter ju lite coolare..Men ni vet en sådan där som kan häfta tyg på stolsdynor, duk på ram osv..Så nu jädrans ska det häftas här!! Först ut var det de två stolarna som skulle kläs om, så de passar till den ny dynan i kökssoffan. Som jag sydde igår med mormor eller hon sydde, Vera och jag höll henne sällskap. Nu är jag så sugen på att sy ett lapptäcke, jag intalar mig själv att jag kan sy bara jag ger det tid..Ja, jag tänker ge mig på det inom sinom tid..

 vaxdukstyg smart med små barn i ett hem..

 Tyget är sytt som ett örngott, bara att ta av och tvätta!


Imorgon ska de tre stora sova hos mormor, så vi kan hänga lite själva med varann jag och Thomas (Vera ingår i det)..För på lördag är det LOPPIS som gäller! Och denna gång tänker jag vara i tid, helt loppissugen är jag nu efter ett uppehåll..

Kramar från mig..

1 kommentar: