torsdag 5 januari 2012

2011 året som gick...

Här kommer det en liten tillbakablick på det år som varit!
Januari


Det bjöds på mycket snö och kyla i Januari
 Vi passa de på att ta tillvara på den på bästa sätt i pulkabacken med vänner och korvgrillning.

Februari



Jack fyller 3 år och jag hänger med tjejgänget på vinprovning.
Snön och kylan håller sig kvar med ett järngrepp

Mars




Nick fyller 7 år och det firas med tårta!
Vi har namngivningsfest för Vera Annie Linnéa . Fadder blir hennes moster.
Vi gör iordning trappen (dock skall den slipas ytterligare och målas vit. Ett projekt som vi tar med oss in i 2012.
Jag tar upp keramiken igen och är totalt fast i det.

April




Våren kommer och den njuter jag av som mammaledig. Vera får sitt första påskägg och jag fyller år. Vi gör i ordning "Ernst hörnet", våra små odlingsbäddar.

Maj











"Sköna Maj välkommen" Vi firar ettårig bröllopsdag.
Våren spricker ut så att det smäller om det! Körsbärsträdet blommar förfullt över vårat bord gjort på bodens gamla golv.
Det kommer växter bland stenarna som planterades året innan i ovisshet om de skulle trivas.
 Jag, Jennie och Malin ger oss ut på årets första långa loppistur.

Juni








Det är möhippa för kusin.
Bamse får en utomhusbur som han blir mycket glad för:) Lilla Greta kommer till världen och jag inser att min mammaledighet börjar lida mot sitt slut.
Men innan den är över firar vi midsommar i Gisshult.
 Thomas fixar en gammeldags tvättställning som jag bett om.
Juli












Vi skördar potatis, lök och sallad som växer på odlingbäddarna och bjuder vänner på middag. Det regnar men vi badar mellan regnskurarna. Jag har börjat jobba lite smått.
Augusti


















Vera fyller ett år och det firas med tårtkalas ute i trädgården innan regnskuren.
Vår semestertripp till Stockholm ställs in på vägen dit av att bilen la av med ett avancerat elfel. Vi får använda vår fantasi för att få till någon form av semester utflykt. Det får bli nära hemmaplan närmare bestämt Gränna-Visingsö och mys i Jönköping.
Äntligen blir det bröllop och solen skinner.

September








Keramikkursen drar igång igen.
En ring helt i min stil blir min morgongåva.
Väggrivning startar.

Oktober





Vi äter ute de sista gångerna innan hösten kommer.
Husets grind kommer på plats efter att stenstålparna har fått flyttas,så den får plats igen.

November








Kullerstensgången blir klar.
Mitt lilla pyssel i form av veckoplanering på en griffeltavla blir klar.
Skaffar mig julkänsla på att besöka Baazar och Oppreda julmarknad.
I slutet av oktober utökas barnaskaran hos vänner, välkommen lilla Elsa!

December











Jag gör en massa strutar både till jobbet och till mina egna barn.
Mina barn får en händelse som ska ske varje dag i strutarna.
Snön kommer men försvinner lagom till julafton.
Vi hinner att tapetsera och måla väggarna i barnens rum, men de är långt ifrån klara.
Julafton firar vi här hemma med mat och släkt.
Så kom sista dagen på året den firade vi hemma hos vänner med trerätters.


Nu kör vi vidare i livet rakt in i 2012!
Tror detta året kommer bli kalaskul pricis som alla andra år har varit.
Jag tänker fortsätta blogga på och hoppars givetvis att Du fortsätter följa den här lilla bloggen!
Kramar från mig..

3 kommentarer:

  1. Hoj va året går! Vill till att vi passar på att dansa benen av oss innan vi får träben ;)
    Ses om en stund. Fint du gör Fina Lina KRAM

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder såå fint!!!
    Önskar dig en jättefin trettondags helg fina du
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé, att plocka ihop fina minnen så här i bloggen. Måste tagit lite tid!
    Fint blev det iaf. KRAM

    SvaraRadera