måndag 30 januari 2012

Nu är jag åter på banan...

Efter mer än en vecka som sjuk börjar jag äntligen bli återställd!
Förra fredagen vaknade jag med en nackvärk som spred sig upp i huvudet. Värken vägrade släppa även att jag tryckte i mig värktabletter. På lördagen vaknade jag med värk i hela kroppen, hosta och feber, fick inse att jag hade åkt på influensan.
Söndagen låg jag bara och hoppades på att febern skulle börja avta. Men icke under de tre följande dagarna så hade jag en temp på 39-40 grader och det funkade och få ner den till en 38 grader med febernedsättande (jag har en temp på 36,4 i friskt tillstånd).
På onsdagen träffade jag doktorn och han kunde ju bara konstatera det som jag misstänkte, på början till lunginflammation. Hörde ju själv efter varje hostatack hur det "bubblade". För varje tablett som jag har tagit dagligen sen i onsdags har jag återfått piggheten nu är det bara hosta och slem kvar men det lär jag väl dras med ett tag till.
Ja så kan det gå, nu har jag haft mitt för detta året tycker jag och det har ju inte ens varit lite halv mysigt som det kan vara när man har feber. Det har bara varit obehagligt och jobbigt.
Alva fick feber samtidigt som mig, dock i normalform så efter denna sjukdoms vecka tog vi en liten tripp på loppis i går.

fina upp läggningsfat

tänkte ha stearinljus här i eller något annat har inte bestämt mig än.

fatet som ljusen står på hittades också, tänkte ställa dit lite fler ljus.

Så har nu en riktig trevlig fortsatt måndagskväll!

Kramar från mig.

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att du är på bättringsvägen... Det är hemskt att vara så sjuk.
    Vilka fina saker! :-)

    SvaraRadera