lördag 21 januari 2012

Inte dags för pelargonierna än!

Nä det är ju inte dags än och ta fram dem. Så därför undrar jag om någon har ett litet tips på någon trevlig köksblomma så länge. Det är ju den här tråktiden nu tycker jag när det gäller blommor, julblommorna är döda och våren är inte här än!


Orkidéer är trevliga men dom vill jag inte ha i köket.
Denna Donnan bor i vårt sovrum. De var två men kompisen hade blommat färdigt för denna gången och har fått åka ner på vila i källaren.


Sen kommer vi till detta med lampor, det är lamp brist på övervåningen. Så en tripp till Ullared får det bli snart för att köpa några tjusiga lampor.
 Som denna lampskärmen, köpte på Ullared för något år sedan för en billig peng. Foten därimot är inköp på Mio någon gång och den var inte för en billig peng;)

Kramar från mig.


3 kommentarer:

  1. Usch då,tråkigt att ni skulle bli krassliga igen, ni som skulle fixa. :-(
    I LOVE ULLARED, vill oxå åka! Men det får väl bli efter att bebis kommit...
    Hojtar om jag ser nån bra säng...
    Krya på er! Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej Lina! Tänkt att kommentera flera ggr men det har inte gått. Fina bilder och kul att läsa din blogg!
    Svårt me blommor, för jag glömmer bort att vattna dom... Så gärna tips jag me! ;-)

    SvaraRadera
  3. Hej lina!!
    Tycker också det är lite svårt med blommor den
    Här årstiden har lite våreld murgröna mm
    Mina små pelagoner börjar komma upp nu
    och snart är den tiden här så mysigt!!
    Tack så hjärtligt för din fina grattishälsning
    Kram kram

    SvaraRadera