onsdag 29 februari 2012

Försenad födelsedagspresent!

Titta här kusin, barnens tant Anna.
Detta blir din blivande nya mugg! Den är gjord i vit lera dock inte bränd än och inte glaserad. Så den som väntar på något att dricka ur, törstar förmodligen ihjäl! För det lär ta två veckor till innan den är brukbar. Hur slutresultatet blir visas efter att det gamla födelsedagsbarnet har fått den:)

Nej fjärilen är inte ivägen och tummen kan vila skönt mot vingen

Malin fönar sitt drejade hjärtan

Detta är mitt och Malins onsdags nöje, nästa vecka ska vi kavla varsitt snyggt fat. Vi ska lägga forma leran efter ett befintligt fat. Känns nästan som lite fusk, men jag ska trycka spettsmönster på mitt så det är ju lite speciellt och kanske att jag väljer en annan lersort än vanlig vit! Det ni!

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram från mig.

6 kommentarer:

  1. Va roligt det ser ut, och vad ni är duktiga! :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin mugg...........vad duktig du är.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. den var väldans fin, du lina! :) duktig du är! kram malin

    SvaraRadera
  4. kuein vitamin1/3/12 21:32

    Åååååå lyllos mej!!!! Den är ju alldeles för din för att använda... Så spännande ;)

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en jättemysig helg
    Vilken fin mugg
    Många kramar Tina

    SvaraRadera
  6. Inte utan än att man blir sugen på att börja dreja!
    Imponerad, men inte förvånad!
    Kramis

    SvaraRadera