onsdag 17 februari 2016

Att ta sig tid

att sitta och lyssna på radio, radioprogram som man har missat eller inte har haft tid att lyssna på. Det tycker jag ger lite ro i sinnet för en stund. Skönt att lyssna på något utan att få en massa bilder till, utan att få skapa sina egna bilder till det man lyssnar på (om man nu känner för det). Just nu sitter jag i köket och lyssnar på vinter 2015 med Lars Lerin, Thomas lagar mat och jag bloggar och surfar runt lite till ljudet av Lars röst. 
Gillar att sitta i vårt kök och lyssna på radio, dricka kaffe eller baka och gärna på sommaren med fönsterna öppna.

 lite rödlök och blåa små pärlhyacinter håller på och slå ut i köket


 några kokböcker får stå i skåpet och några får stå över kylskåpet,
de tar lite plats


 
Alltså detta skåp vad jag gillar det tror dock inte att det får plats när vi ska göra om i köket, men jag hopars och i annat fall får det flytta ut till matsalen.

Önskar en skön onsdag!
Kramar från mig

 





1 kommentar:

  1. Å jag gillar kokböcker, men de tar lite plats förstås och många recept hämtar jag från tidningar och nätet. Men böckerna blir ju mer som en inredningsdetalj.
    Må gott kram Susanne

    SvaraRadera