söndag 14 februari 2016

När kan vi läsa Olle?


Olle har en massa små böcker som ligger och väntar på att bli tummade på och lästa i. Men Olle är inte riktigt okej med att göra det utan han vill hellre äta och suga på böckerna så än så länge hamnar dom på den lilla hyllan över Olles säng.







Nästan alla böckerna har hängt med sen Alva var bebis,
 det syns på vissa av dom. När de två äldsta var små var vi med i bokklubb under flera år, det blev dyrt för två studenter men vi prioriterade det då. Så vi har ett rätt gediget "barnbibliotek" men kanske att man nu ska gå med igen så vi får några nya böcker till samlingen?.
 



Olle pillar i sig lite frukt












Olle älskar blodapelsin tror ingen frukt är så god som blodapelsin enligt honom. Barnen har alltid ätit minst en frukt om dagen som små det är först nu som det går lite utför med den biten speciellt för de äldsta och främst så är jag urdålig på att äta frukt varje dag! Grönsaker äter jag däremot varje dag men frukt! Så det får bli ändring på det för jag kan nog hålla med Olle om att en saftig blodapelsin är såå gott!

Imorgon är det sportlov för barnen men själv ska jag jobba. Min arbetsveckan kommer innebära både bad, grilla efterätt utomhus, spa och skridskor så jag tror nog att denna vecka kommer gå rekordfort!

Fortsatt härlig alla hjärtans dag!
Kramar fån mig 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar