lördag 20 februari 2016

Väntan är jobbig...

om man nu är liten och väntar på sin födelsedag!
Imorgon fyller Jack åtta år och som han har väntat, dagen kunde inte gå snabbar över enligt honom. Först såg han framemot kvällens mello för att efter det få gå och lägga sig så att det kan bli hans dag:)

Dagen har för mig handlat om att stå i köket;) jag har haft bak och laga mat uppdraget idag så alla kakor och bullarna är klara inför morgondagen och då fixar jag och Jack tårtan.  








 
Jack har valt bullar, schackrutor, chokladbollar och winerstänger, det sistnämnda var första gången jag bakade och de fick godkänt. Hade velat ha ett rån järn så vi hade kunnat göra egna små "rånrullar".





 Efter kakbaket fick vi provsmaka och
det är så gott med nybakade kakor och en kopp kaffe!

Så blev det kväll och hela familjen har kollat på mello och ätit en massa godis och popcorn förutom lille Olle som fick välling och somnade sött. Jag är i godiskoma fortfarande även att alla nu har krypit till kojs för ett tag sen. Jag och T har gjort klart inför morgondagens skönsång med frukostbricka och födelsedagspaket till den blivande åtta åringen.



 Sov så sött!
Kramar från mig!






1 kommentar:

  1. Jag gillar ju att baka bullar och kakor...men barnen är inte några bullätare så tar jag upp en påse bullar så får jag slänga dem efter ett par dagar då de hinner bli tråkiga! De ätes bara direkt efter gräddning med ett glas mjölk eller en kopp kaffe. Och småkakor är de också kräsna med, så vem ska jag baka för egentligen? Det blir för nöjes skull och gäster såklart

    Kram och Grattis till Jack

    SvaraRadera