söndag 28 februari 2016

Gårdagens trerätters

Den stod Vera för igår! Barnen har bestämt att de ska göra tre rätters varsin lördag nu framöver och först ut igår var då Vera, "yngst först systemet" kanske?;) 
Det blev förrätt som bestod av sallad, olika melon sorter och avokado, rätten hade hon döpt till Rainbow dash  hemliga sallad. Huvudrätten var Spikes burgare med pommes och avslutningsvis bjöds det på Pinkie pie´s cupcakes (hallonmuffins)
Hennes rätter hade My littel ponny tema. 
Thomas fick hjälpa till men med Veras direktiv. 












Dagen avslutade vi med att titta på mello och äta en massa godis trots att vi var så mätta efter en lyxig trerätters.

Dagen i dag passade jag på att åka på loppis efter att vi hade varit ute på en pw och veckohandlat.
Alltså så himla härligt väder solen har lyst här hela dagen och det gjord att jag fick en sådan loppis lust! Tror att jag detta året kommer att å¨ka på en hel del loppisar det kommer ju att behövas med tanken på de framtida rum som ska till! ojoj vi ser framemot detta så mycket och jag hoppas att huset kommer till sin rätt på baksidan där vi ska bygga ut övervåningen.

Nähä dags att fortsätta tvätta och laga mat thomas får vika och stryka det som behövs det är den tråkigaste biten;) eller? man får ju ha tv:n om man har vik och stryka tvätt görat!

Trevlig fortsatt söndag!
Kramar från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar