måndag 17 oktober 2016

Igår var det min tur att göra en tårta!



Det blev en Napolion tårta och det är inte lätt och göra en snygg Napolion det ska ni veta. Men den blev god i alla fall och jag är ju inte ute efter att vinna, inte alls;)






Förra veckan var jag inte jätte pigg både hosta och förkylning det är först idag som jag känner att det har börjat vända ordentligt. Har hostat i nästan två veckor nu. I onsdagsnatt tog jag hostmedicinen Cocillana som jag fick utskrivet för min lunginflammation för några år sedan. Då hade jag hostat i flera timmar och kunde inte somna. Så strax efter att jag hade tagit den så lugnade sig hostan, men istället fick jag en allergisk reaktion. Så vidrigt ont i mellangärdet det var ju bara och googla på biverkningar och ja kramp i allgången var det ju med all sannorlikhet. Typiskt att inte tåla den hostmedicinen har aldrig haft problem med den förr. Jag tillhör dom så får hosta vid minsta lilla bacill och det är ingen lätt lite hosta, jag kan hosta tills jag kräks. Så för mig biter inte de där receptfria varianterna. Jag kontaktade sjukvården dan därpå och fick en annan hostmedicin utskriven som tack och lov hjälper. Men jag kände att jag inte kunde vara hemma så jag gick och jobbade och för första gången i mitt liv hade jag helt enkelt dygnat (varit vaken en hel natt) och det är inte alls något jag rekommendera.
Så nu tar vi nya friska tag! Ha en härlig måndag!

Kramar från mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar