tisdag 4 oktober 2016

Hemma med liten pojk


Lillebror är hemma idag och är rödprick över hela kroppen! Alltså hela kroppen!
Kände i natt att han var varm, men i mitt halvvakna tillstånd tänkte jag att det kan vara täcket som gör honom varm. Så idag på morgonen när han vaknar och är som vanligt och jag känner på pannan att här är det ingen feber så tänkte jag inte mer på det.
Förens jag byter blöja och ska ta på kläder för avfärd mot förskola och jobb. Då ser jag att han är ju prickig alltså verkligen prickig som röda hund och visst hade han lite feber inte mycket men ändå feber.
I fredags tog Olle vaccination mot just röda hund, påssjukan och mässlingen. Vilket kan göra att man reagerar på vaccinet, för vaccinet är ett så kallat levande vaccin.
Alltså man tillför ett försvagat smittämne så man kan få en lindrigare infektion. Det smittar inte och man blir inte påverkad i någon större grad. Men nu får Olle hänga hemma idag och imorgon pga. lite feber och sen ser det ju sjukt ut;)


 

 



 
 Olle har börjat leka lite bättre med sina saker alltså ett tag var leksakerna så dissade av honom och bara sådant som inte fick lekas med var intressant. Alltså ingen av våra andra barn har varit så pilliga på saker som är "ajaj". Man känner sig lätt som tjötig när man går runt och säger "ajaj" och "inte röra" och "nej"!.
 Nähä nu tänker jag "slurka" i mig en  kopp kaffe medans liten sover kanske att jag hittar någon bulle i frysen också;)

Härlig tisdag till er!
Kramar från mig

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar