måndag 17 april 2017

Annandag påsk

Så var sista dagen på påsklovet snart över och denna påsk för detta året. Det har varit härligt med lite ledighet vi har tagit det lugnt, såå välbehövligt! Jag började i och för sig och rensa skor och kläder nere i källaren vilket härlig känsla och sortera göra sig av med saker vi inte behöver, slänga sådant som är sönder o.s.v. Så nu kommer jag fortsätta rensa här hemma, det blir en sådan lättnad av att göra sig av med sådant som inte behövs eller behövs men sådant som vi inte har något behov av då är det bättre och lämna vidare. Detta rensande kommer ta tid men det får det göra för det ska gå grundligt till.

 Olles påskägg innehöll en pixibok, men lite godis också





 påskäggen till alla barnen det femte är inte med på bild men det är också rosa  





Barnen har fått samma påskägg i några år nu tycker de är så fina sen tycker jag det är ett enorm slöseri och köpa nya, varför liksom?.
Men nu är sen länge innehållet uppätet och jag har lagt ner påskäggen i "påsklådan" i väntan till nästa påsk.

Nu ska jag titta färdigt på kommissarie Maigret på SVT.

Kramar Lina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar