fredag 14 april 2017

P Å S K

Här hemma är det lagom påskpyntat men lite piff måste det vara tycker jag.
Påskliljor och ris är ett måste tycker jag också några ägg. Sen är barnens givna påskpynt som görs på förskolan eller i skolan/fritids.




 Äggen på bordet är vanliga i kartong som jag har piffat för några år sedan


 fjädervippor och ägg som jag köpte på en lite dagstur med en vän för några helger sen


 Jack och Vera har färgat ägg på fritids så lyckade blev dom


 äggen är kokta med ris och sen är det olika bad i antingen blåbär, rödlök eller gul lök


 ett utav Olles påsk pyssel som han är så stolt över men den lilla kycklingen får stå i köket på radion för annars får den inte vara ifred.


så söt kyckling i plastmugg med dit klistrade silkespapper med klistermärken som ögon och en liten pappnäbb

Imorgon ska vi laga påskmiddag så det står härliga till här hemma. Det blir allt från gubbröra, till Janson och hemrullade köttbullar. Det blir en lugn påskafton med bara familjen.
Nu måste jag fylla barnens påskägg inför att påskharen kommer och gömmer dom ute i trädgården imorgon.

Kramar från mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar