torsdag 13 april 2017

En sorgsen helg

Det var med ett tungt hjärta som vi tog helg här hemma i fredags, så fruktansvärt för de som förlorade en nära anhörig, vän, släkting. Mina varmaste tankar går till er.
Men märkligt nog mitt i den där hjärtesorgen är jag så lättad/glad över att människor slöt upp för varandra. Det ger ta mig hopp om framtiden!
Jag har ju sen länge minimerat mina "fb" besök, vilket gör att jag mötte inga hatiska eller knepiga inlägg eller notiser som andas främlingsfientlighet. 
För vi får inte glömma att det är just sådana här händelse som skedde mitt i vardagen i fredags, mitt på Drottninggatan som människor faktiskt flyr från dagligen sådana här händelser sker och värre därtill som får människor att lämna allt för man vill inte dö.

Vi tog oss inte för oss något direkt under helgen mer än att vi åkte ut till stugan med nybakta bullar och krattade lite bland löven som föll i höstas. Bara vara vi och så få vara.




















Ta hand om varann och gläds åt det lilla i livet


Puss och Kram
Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar