lördag 15 april 2017

P Å S K A F T O N

Vi hängde själva denna påskafton väldigt lugnt och stillsamt blev det. Jag gjorde lite vanlig påskmiddag och glömde bort och ha lök i köttbullarna vilket Jack blev glad över:) Vad är det egentligen med lök i maten och barn? Jag brukar riva ner lök så smaken behålls men inga lökbitar som syns och då går det alltid bra;)
 Använde mina loppade uppläggningsfat till maten.




 älskar loppade uppläggningsfat i olika nyanser gärna blommor på











 köpte "påskiga" servetter igår på Rusta


 hittade ett enkelt recept på nätet på små bröd och himmelskt goda blev dom de gick i stort sett åt allihopa



 


 






 de tre minsta som har så svårt att vara still på kort





 Tompa stack fram huvudet och fastnade på bild









Vi avslutade vårt lilla påskfirande med vitchoklad och citron kladdkaka. Den har blivit en lite tradition här hemma under påsken. Men nästa år får det nog bli något annat dock gärna med citron i det är så uppfriskande.
Barnen fick givetvis sina påskägg idag också, påskharen hade gömt dom väl ute på trädgården;)

Hoppas ni har haft ett härlig påskfirande trots Aprilvädret. Jag har inte ens varit ute idag! brrr.. säger jag bara får väl ta och ge mig ut en sväng imorgon istället.

Ha en fortsatt mysig påskafton, de få timmar som är kvar.
Kramar från mig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar