söndag 7 maj 2017

Hallå!



Uj, uj! ja så här är det jag hinner inte med att blogga det tar tid och då redigerar jag inte ens mina bilder! Men i alla fall nu är jag här.
Förra helgen åkte jag och Vera till grannstaden och tog in på hotell, shoppade lite och gick på resturange. Det som hon såg framemot var att åka tåg, "snacksa" på hotellrummet och äta hotellfrukost. Så himla mysigt och få vara iväg med bara ett barn och få ge all sin uppmärksamhet utan att någon annan/ annat pockar på en. När vi kom hem på förmiddagen på lördagen hade de övriga familjemedlemmarna startat upp med att röja lite i trädgården. Ett projekt som vi har fortsatt med denna helgen, bland annat har vi rättat till en stensättning med en massa blommor. Sten har lyfts upp och satts tillbaka, växter har delats på och fått planteras tillbaka eller flyttat ut till stugan. Tänkte idag att jag skulle plantera lite strandiris vid vårt lilla soldäck, som är byggt på det gamla uthusetsgrund som vi rev för flera årsedan. När jag satte spaden i marken kände jag efter flera försök att flytta spaden för att nå enbart jord utan sten. Men det gick inte utan det låg minsann en liten betongplatta därinunder (har väl för väldigt längesedan funnits något form av uthus/utedass där). Så det blev till att gräva fram den och hoppa över plantering därvid, utan nu får det väl bli lite krukväxter och kanske en eldkorgen där istället. Spännande när man hittar något som man inte förväntat sig.
söndagsfika 




 Thomas gjorde en söndagsfika bestonde av Pavlova med hallonmousse, lite hallonsylt, grädde och blåbär. Det blev inget över:) Så är det när vi håller på med tungt trädgårdsarbete;)


Hoppas ni får en fin start på veckan imorgon!


Kramar Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar