onsdag 10 maj 2017

K E R A M I K

Älskar att arbeta med händerna får ro i både knoppen och kroppen av det. Men mina stackars händer tar rätt illa vid sig. De är torra och långa naglar är inte att tänka på. I och för sig har jag väldigt svårt med att ha för långa naglar, känner mig lätt lite hjälplös. Kom ihåg när vi gifte oss då unnade  jag mig att göra långa naglar, dom varade i fyra dagar sen rök de en efter en. Men nu är det väl dags att ta hand om mina stackars händer och naglar. Nu tar jag lov ifrån keramiken och kommer nog inte göra något mer i lera förens till september. Så nu ska nog min lyxiga sheasmör komma väl till pass använder den ofta men nu ska jag skärpa till mig. Sen kan jag låta mig spara ut naglarna men bara lite, det är ju trots allt trädgårdstider nu men lite nagellack kan jag unna dom:)




ett uppläggningsfatet längst bort i bild är ett beställnings jobb





en liten grön ljusstake som ska vara i stugan




 
Till hösten kommer jag sikta in mig på att göra en egen servis har mina planer, det kommer nog bli både drejat och kavlat gods. Jag tror nog att grönt kommer vara med på något sätt, men inte den gröna som är på ljusstaken.
Är helt slut idag efter att gått upp vid fem och började jobba vid sex i morse, så det får bli en tidig kväll.


Kramar Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar