söndag 28 maj 2017

M O R S D A G

Morsdag idag ju! Det betyder att vi kommer nog fika på något gott här hemma senare idag vad vet jag inte men Thomas har redan gjort en deg! Jag har varit förkyld ett tag nu med halsont, förkylning och hosta, oftast när jag blir förkyld ska det hela avslutas med en riktig vidrig hosta. Min räddning vid sådana här tillfällen som man hostar tills man spyr (ja sen håller det ju på så det går ju inte över bara för att man klöks eller kräks), det har varit hostmedicin och då den starka varianten.
Men efter att jag fick allergisk reaktion mot den har jag inte vågat ta den. Men i natt vid halv fyra då kände jag antingen hosta eller en vidrig magvärk i gallgångarna?! Jag valde värk istället! Men det kom ingen värk, jag fick inte ont och jag slutade hosta så pass mycket att jag fick sova till sju nu på morgonen då jag började hosta igen:) Jag kommer aldrig att får reda på varför jag fick så ont de där två gångerna, jag är bara tacksam att jag inte är allergisk mot den hostmedicinen.

 Olle i full färd med att hjälpa pappa sin (märk högen i bakgrunden den är sen i går ett minne blott)

Hoppas ni får en härlig morsdag i dag trots att det lovas regn kan jag tycka att det ska bli rätt skönt med regn det behövs! Vi ska förutom fika sätta upp gipsväggar i lekstugan idag måste få dom på plats innan regnet kommer. Sen lär jag nog sova en stund idag.

Kramar
Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar