fredag 15 juni 2018

S O M M A R L O V

Äntligen är vi framme vid det där målsnöret som vi fokuserat har jobbat oss fram till nu i ungefär en månads tid, sommarlovet!
Det känns helt overkligt trots att jag har närvarat vid hela två stycken skolavslutningar. Det skulle ha varit tre men jag fick stå över min egna klass avslutning för att vara hemma med en febrig Olle. Efter att Nicks var slut (den var samtidigt som min klass) så kom han hem och tog över så jag hann åka på niornas avslutning/ Alvas avslutning och sen bar det vidare till Vera och Jacks avslutning. Jack som var konferencier på den avslutningen skötte det bravur.
Under niornas avslutning så kom det tårar vid olika tillfällen från mig och mycket pågrund av att se alla elever som grät. Det är ju ett kapitel nu som är avslutat för dom och allt vad det innebär med att gå skilda vägar som klasskompisar. Att inte längre ha samma trygghet som man haft under tre år med både kompisar och lärare. Men jag misstänker att snart kommer nog det där pirret att ersätta den där sorgsenheten med att nya äventyr väntar och nya människor att möta och skapa nya band med. För även om grundskolan nu är över så väntar det ju nya utmaningar och nya relationer att bygga på. Önskar all lycka till inför det nya till alla "mina" elever från årskurs nio, det har varit en ynnest att få undervisa er!



Vi har festat till det med en riktig fredagsmiddag och vi hoppade jordgubbstårtan i år, även att det tog emot lite;) Vi körde på jordgubbar och kladdkaka glassen från Sia så god och för dom som ville fick gärna ta en klick grädde på toppen, så gott!

Nu har Alva slutat nian och går vidare till gymnasiet i höst, Nick har slutat sjuan, Jack börjar på mellanstadiet i höst och Vera börjar allaredan tvån i augusti. Men först innan vi tänker på detta så ska ni ha ett välförtjänt sommarlov!


Kramar
Lina
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar