måndag 11 juni 2018

Maj månaden som gick

Då anlade jag en ny blomrabatt på baksidan i vår trädgård. Där ska det få växa pioner, höstanemoner, riddarsporre och akleja. Till nästa år kommer det nog blomma där så fint.
På framsidan kommer vi också anlägga två gamla hederliga mormorsrabatter. Rabatterna ska följa med längst båda sidorna av trappen och sen längst med husgrunden. Vi vet att det inte är så poppis för husgrunden med rabatter tätt intill grunden, därför kommer vi ha en liten stenkant längst mot grunden. Det har har tagit ett tag eller väldigt läänge för mig att komma fram till detta. Men nu är det bestämt. I mormorsrabatten ska det få växa stockrosor, stjärnflocka och resten av perennerna klurar jag vidare på. Färgskalan kommer vara åt det ljusa/ bleka nyanserna inga starka färger. Det tror jag bara stör. Sen blir det gårdsgrus på gången från grinden till trappen och en liten gång till vänster av huset men grus. På höger sida blir det bara gårdsgrus plus att vi kommer bredda garageuppfarten en bit till så att två bilar ska kunna stå bredvid varann.



Lite känsla för att se hur rabatten kommer att vara att lägga ut stenkant.
Det är lite småpyssel som vi får syssla med nu i sommar och in på hösten.

 Sen hann jag medmöhippa för vännen och f.d. kollegan Evelina. Bröllopet ska hållas på midsommarafton och det kommer inte att vara något liten tillställning. Sr framemot det så mycket.


Sen var det första helgen i Juni och jag åkte med Tompa upp till Stockholm för att han skulle springa Marathon. Så mysigt och faktiskt bara åka upp han och jag över dagen. Han sprang och jag hade "egen tid" i Humlegården med lite lunch, fika och tidning. Så impad av alla löpare som sprang på i den hettan det tär verkligen när det är så varmt. Jag springer aldrig mitt på dagen och definitivt inte i den hettan.
Det var lite av mitt Maj.

Nu kör vi sista skolveckan inna barnen ska få sommarlov, nästa vecka jobbar vi fyra dagar och Vera är på dagkollo, Jack på summercamp med fotbollen och Olle gör sin sista vecka på förskolan innan det är dags för sommaruppehåll. Det ska bara bli så härligt!!

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar