onsdag 6 juni 2018

SVERIGES NATIONALDAG

Ursäkta det blev lite ofrivilligt blogguppehåll men så blir det när tekniken pajar. Hur har ni det i värmen? helgalen sista vårmånad ju!  Majmånad erbjöd enbart värme och sol vilket känns helt fantastiskt ju. Men jag ska ärligt säga att jag tycker det är lite synd att det inte har fått regna några dagar under Maj här hos oss. Vår gräsmatta (lika hos alla andra också misstänker jag) är helt sönderbränd och upptorkad, så det blir obekvämt och gå på de vassa små grässtråna. Jag tycker ju att till sommaren hör ju barfota livet till, älskar och gå barfota. Sen kommer nästan alla blommor att vara överblommade till midsommar. Vad hände egentligen mellan hägg och syren  När det kommer till midsommar, då min semester börjar kommer det kännas som jag redan har haft semester i några veckor alla redan. Vilket betyder att i slutet av augusti så tror jag att jag kommer känna mig mätt på sommaren och har nog redan börjat längta så smått till hösten. Eller vad tror ni? har ni redan gått in i "semestermode"?

Pionerna tappar snart sina kronblad och nävorna har redan börjat tappa sina och ser lite halv sorgsna ut.

 Min Stjärnflocka är helt hängig och det känns så tråkigt (jag vattnar blommorna lite lagom på kvällarna men det hjälper inte)



Den blomman som tar det här med torka och värmen bäst är klematisen den har så många knoppar och klättrar bara längre och längre upp.

Nä jag är inte så gnällig egentligen som det verkar. Jag gillar bara våren så skarpt och tycker att de månaderna går alldeles för fort. Jag vill hinna njuta mer och nu när alla fina blommor nästan är överblommade känns det lite halv sorgligt.

Hur har ni firat nationaldagen? Vi har grillat lax och avslutade dagen med jordgubbstårta och innan under dagen har vi ute i stugan och rensat och slängt en massa. Vi beslutade att beställa en container ut dit för det är en hel del och slänga som vi bara har ställt ut i förrådshuset. Det tar alldeles förmycket tid att åka till tippen. Det är inte jätte bra öppettider på tippen här hos oss om man har ett vanligt 7-16 jobb och då ska man hinna allt på lördagen mellan 9-13 och det gör inte vi. 

Hoppas ni får en härlig fortsatt kväll denna nationaldag!

Kramar 
Lina 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar