lördag 25 augusti 2018

Sommarens sista utflykt

Ja så är vi i slutet av Augusti och sommaren går över mot höst. Vi passade på och göra en utflykt i dag till Bullerbyn utanför Mariannelund, stället som är inspelningsplatsen för Astrids "Alla vi barn i Bullerbyn". Tyvärr så glömdes kameran hemma men mobilen var med. 
 Vi åkte förbi Bullerbyn på hemvägen från Oknö i somras men då var alla trötta och ville hem, plus att vi får inte med alla barnen längre på våra utflykter. Märkligt det vet inte vad de går miste om:)





när jag var liten ville jag bo i Mellangården 

Vera och Olle klappade de stora kaninerna, de var nog tre gånger större än vår CaspianKanin, vi hälsade på alla hönor också. Jag kände att skit också vi kanske ändå skulle ha haft hus på landet. Tills jag kom på att vi har fem barn och två tonåringar och det lär ju bli några tonåringar till.  




  
Men hade vi haft hus på landet då hade jag haft fyra hönor och en så stor kanin inhägnad till Caspian.

Alla klättrade in i sockerdricksträdet alla utom jag. Fegade ut, tänkte att jag lär ju fastna och det hade jag inte riktigt lust med.  


När vi var vi sockerdricksträdet så började det regna så vi fick springa ner till caféet. Där blev det både ostkaka och våfflor. 
Åker man igenom Mariannelund så måste man ju bara handla karameller, så det får bli lördagsgodiset idag varsin liten påse. 



  kokosbollar stora kokosbollar! 

Så det var vår lilla förmiddag. 
Nu är T och Vera i fullfärd med höstens tema i matlagning vi kör "säsongensmat". De får en löradg var att planera upp middagen på och en liten utmaning i matlagningen blir att de ska tänka till vad som finns att äta nu på hösten. Och även om man inte gillar allt som erbjuds på hösten så får de ändå ta med det. Som Vera är inte alls en tjej som gillar kantareller men det passade till lövbiffen och hon kan peta bort svampen och ge den till sin mamma:) 

Ha nu en fortsatt fantastisk lördag!
Kramar Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar