tisdag 14 augusti 2018

Ytterligare ett sommarkalas

Det är inte bara Vera som fyller år på sommaren i släkten även min syster och min brors sambo firar sina födelsedagar då. I slutet av Juli åkte vi på kalas och det var så varmt och kvavt men mitt i kalaset kom det ett härligt ljummet sommarregn. Barnen var ju bara tvungna att springa ut i det, så härligt!

 Så befriande med sommarregn när det har varit så varmt och kvavt.

 Kusiner


Nu har det ju blivit lite lägre temperaturer här i Sverige och äntligen har det dragit in regn över oss. Alldeles lagom till skolorna börjar och inte minst så välbehövligt. Har ni börjat fundera på klimatet/ miljön något extra efter denna sommaren?

Har jobbat min andra dag nu och det känns, är så seg på kvällen även Vera och Olle är trötta efter förskolan och fritids. Misstänker att det tar nog denna veckan innan man är inne i rutinerna igen. 
Gillar rutiner och ser så framemot denna hösten, tycker det är så härligt med en nystart. Jag tänker nog hösten som nystart mer än själva årsskiftet. Kan bero lite på att jag jobbar i skolans värld kanske.

Kramar Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar