söndag 12 augusti 2018

En 8-åring i huset

Ja alltså jag har inte hunnit prioritera bloggen denna sommar. Jag har tänkt men inte hunnit, typ så. Men vi har ju en åttaåring i huset nu Vera fyllde år ju den 2:a bakandet inför kalaset har jag ju bloggat om men inte självaste födelsedagen. 
Självklart började morgonen med att vi gjorde iordning den obligatoriska födelsedagsbrickan, alla barnen fick väckas för att sjunga för Vera.
Lilla frukostbrickan med hemmagjord chokladmjölk och flagga med ett litet ljus är viktigt. Det lilla goselejonet hittade Vera på Åhléns i Kalmar och ville köpa det. Men jag tyckte att hon kunde vänta till sin födelsedag, man vet ju inte vad som kommer i paketen då. Ett litet lejon till lejonet som är Veras stjärntecken. 
 Olle tittade nyfiket på vad som fanns i Veras paket.

Sommarbarnet firas såklart utomhus med ett trädgårdskalas om vädret tillåter, i år höll vi oss i skuggan.

Kusiner, moster, Mosterssambo och morbrossambo, mormor och gammelmormor kom och grattade.

Kalas bordet de där saftflaskorna med sugrör är riktigt bra när det är geting säsong.

Vera & kusin Edda ser sådär glada ut:)

Vera och gammelmormor Berta

Thomas fixade en cheesecake i år med blåbär och riven vit choklad, inte för söt utan alldeles lagom. Jag är riktigt svag för cheesecake.
Jag och Vera avslutade hennes födelsedag med att på kvällen cykla ner till stadsparken på "Pop i sommar natt" till våra vänner på lite picknick. På vägen hem utbrast hon att detta var den bästa födelsedagen! Jag har för mig att hon utnämnde förra åretsfödelsedag till det också och den före den och....

Imorgon är det slut på sommarlovet för mig och Thomas vi kör en vecka innan skolbarnen startar och vi känner oss helt okejade med det. Ska bli kul med en nystart, ny termin, ny planering och schema och inte att glömma en ny kalender.

Sov så sött alla!
Kram Lina 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar