onsdag 1 augusti 2018

Kaos bakning i hettan!

Jamen ni hör ju låter ju inte jätte härligt! Men att baka i denna värmen är inte helt ok verken för mig, smördegen eller chokladbollssmeten. Men det blev bakat och det mesta blev lyckat men faktiskt något misslyckat också.
Vera fyller åtta år imorgon! Så självklart bakar vi i 30 grader inför hennes kalas. Men jag drog på detta, vi har hållit oss i stugan i några dagar så i dag var vi tvungna och åka hem till stan för att hinna baka allt tills imorgon då är det fika med släkten och på fredag ska Vera ha kalas för några vänner här hemma då kör vi på "glass tema".

 Det blir lätt kaos i vårat lilla kök speciellt när vi är två personer som bakar. Thomas hade tårtan eller cheesecake på sin lista och jag gjorde lite små kakor på min lista. Nu är allt klart och infryst och köket är städat. 



 Även om fönsterna stod öppna i hela huset så har det inte svalkat något i köket. Jag gjorde som tur var kanelbullarna i helgen så de slapp jag stå och knåda idag. 
Hallongrottorna blev väldigt goda, dock lite smuliga. Muffinsen har vi inte smakat av så de får bli en överraskning i morgon. Kladdkakan har jag gjort små bollar av och doppade dom i smält vit choklad som jag sen rullade i kokos. Så goda!

Så imorgon blir det: 
Cheeskake
Hallongrottor
Chokladbollar
Muffins 
Kladdkakebollar med vitchoklad och kokos
Kanelbullar
Schackrutor
Sirapskakor 

Uj uj imorgon ska vi gå upp tidigt och sjunga för våran "lilla" Vera kan inte fatta att hela åtta år har det gått sen jag blev igångsatt och käka piggelin genom hela förlossningen.

Kramar 
Lina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar