fredag 28 september 2018

Nick´s kök

Vi hade ju magsjuka förra veckan så då blev det ingen matlagning men i lördags var det Nicks tur. Han valde att göra en "höstigare" tacos. Han använde sig av tunnbröd i stället för tortillas. Färsen fräste han med timjan hade vi haft tillgång till vilt kött hade vi använt oss av det. Lingon blandat med sambalolek, frästa (köpta) kantareller, riven ost, riven rödkål, lök och tomater och cream fresh. Till efterrätt gjorde han blåbärs cheescake som var helt galen god!






Denna vecka har gått i ett och helt plötsligt så var det fredag kväll, vad hände?!
Idag på lunchen gjorde jag en grej som jag aldrig har gjort förut. Men jag har velat i flera år men det är först nu helt klart vad jag har för plan så idag slog jag slag i saken. Kan ni gissa vad?

Hoppas din helg blir toppen!
Kramar 
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar