söndag 9 september 2018

Sommarens kort

Känns härligt att det är höst och det är med lite pirr och förväntan faktiskt som jag välkomnar denna årstid. Tror att det kommer bli en ljuvlig höst. Men mitt i semestern glömde jag ju visa upp vår lilla semestertripp till Oknö som vi gjorde i slutet av Juli.


Vi gjorde en dag eller några timmar i vackra Kalmar, det gick inte och gå runt och strosa det var helt enkelt för varmt. Men vi fascinerades av de många fina byggnaderna som finns i Kalmar, vi kommer åter. 


Alltså äldre gatubelysning de är så fina. Det är ju ett riktigt hantverk tänk och ha sådana här inne i städerna på smågatorna.

 Vi åt glass i Kalmar och satt i skuggan på en bakgård.

Varma kvällar när man inte ville gå och lägga sig

Bad i havet som var så varmt det blev många bad i havet.

På vägen hem gjorde vi en picknick i Hultsfred i närheten där festivalen hölls för många år sedan. Jag tror jag gjorde den festivalen tre eller två gånger.
Sen gjorde vi självklart ett stopp i Mariannelund på karamellkokeriet.
Ljuvliga sommar då allt är så enkelt kommer sakna dig i slaskvintern. Men nu är det njutning av höst som gäller.

Glöm inte och rösta idag och med det bjuder jag på en låt!

Kramar
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar