lördag 2 februari 2019

J O R D K L O K

Har handlat på jordklok nu några gånger och jag är väldigt nöjd. Exakt en sådan butik med det sortimentet skulle jag vilja ha här i våran stad. Det känns så himla tråkigt att alltid behöva vända sig till nätet för att få tillgång till ett blandat och brett sortiment av eko produkter.  Jag har förvisso köpt Uterkramsschampo men är inte jätte nöjd med den produkten. Mitt hår gillar det inte alls det blir flottigt och helt platt efter tvätt. Så nu ger jag Faith in Nature en chans, jag har använt det två gånger och hitintills är jag nöjd. Håret är inte flottigt det känns fräscht och "flygigt". Jag valde med doft av lavendel och det var en vågad chansning. Jag tycker lavendel ger en sådan ljuvlig doft, men den kan också ge en doft av allmän toalett och den doften är inte trevlig. 
Jag köpte också en mascara, concealer och en BB Cream, tycker att dessa produkter är över förväntan. Jag tycker maskaran är lite väl snäll i färg och effekt så jag kommer nog leta efter ytterligare en mascara att variera med som kan användas när man behöver lite "mer" ögonfransar. 
Källans linoljesåpa är bäst den funkar till det mesta inte bara städa utan även tvätta tvätten också. Diskborstar i plast är helt utsorterat här hemma nu, tack vare att de vanliga matvarubutikerna  säljer diskborstar i trä. Så det behöver jag inte beställa längre, däremot behövdes en flaskborste.  




Vi kör ett nytt mat-tema här hemma nu, barnen får under varsin lördag laga sin favorit maträtt men laga det så klimatsmart som möjligt. 
Imorgon presenterar jag Jacks maträtt som han bjöd på i kväll.

Mello ikväll ju! Nu börjar tidnedräkningen till våren för när mello är över då är det vår!

Ha en härlig lördagskväll!
Kramar
Lina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar