fredag 8 februari 2019

K E R A M I K

Hörde jag sportlov?!!!! Jaaaaa!! äntligen pju! trodde aldrig att vecka skulle ta slut, typ. Igår var jag helt färdig när jag kom hem från högskolan vid halvtiotiden på kvällen med tåget. Vi hade tittat på film och analyserat lite i grupp. Första uppgiften är det dags för att göra nu och det är filmanalys, inte helt ovant vilket känns skönt när jag även jobbar heltid samtidigt. Lite synd att jag inte får analysera samma film som resten av gänget pga. att jag redan har analyserat den filmen för fem årsedan. Har ni inte sett "Maria Larssons eviga ögonblick"se den, så fantastiskt fin. Filmen vi tittade på igår på skolan ska vi titta på imorgon innan mello har jag tänkt, också det en väldigt bra film. En familjefilm för de lite äldre barnen. "Hugo Cabret" heter den och regissören är Martin Scorsese och den är från 2011 så den är inte jätte ny. Men bygger på boken  ”En fantastisk upptäckt av Hugo Cabret” av Brian Selznick. Den är fiktion men samtidigt endel verklighetsbaserade händelser. Riktigt snygg och alltså färgerna och miljön. Nu vill jag bara få uppleva Paris ännu mera under 20-30 talet och tänk och få bo ett klocktorn i en vacker tågstation, men det är ju tyvärr stört omöjligt.  
Tog hem keramik i veckan vilken vacker grönnyans det blev på den, men jag skulle vilja ha lite ljusare grönnyans.  



 fatet och krukan fick en jättefin effekt av att jag glaserade hälften/ hälften

Jag drejade tre vispskålar i tisdags också de behövs. De i plast som vi har börjar nu gå på sista visan och istället för att köpa nya i plast byts de ut mot keramik i stället. 



 lite svag för pipar på skålar är jag

En av vispskålarna blev inte jämn i kanten så då var det bara att göra en pip där kanten blev lite tunnare.

Nähä nu ska här ätas choklad kolla på spåret som är på paus. 

Puss
Lina
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar