lördag 15 juni 2019

Gårdagens skolavslutning

Äntligen är sommarlovet här som vi har väntat! De tre äldsta barnen har lov nu och de två minsta får gå på förskola/ fritids till torsdag då vi får semester. Sen ska vi bara njuta, det har varit en väldigt intensiv vår så vi behöver lugn och ro. En dag åker vi till Liseberg, det gör vi veckan efter midsommar och sen har vi några dagar i Skåne. Det är det som är bestämt och det räcker. Jag tycker att det blir bäst om dagarna få komma och gå lite som dom vill.

 Jordgubbstårta ett måste på skolavslutningen, tårtbotten räckte inte att dela i två delar så det fick bli bara med banan i mellan. Typ jag som är den enda som gillar det i tårta, vad är det för fel på resterande familjemedlemmar? Mosad banan och tårta är ju ett vinnande koncept, eller hur?.

 SOMMARLOV!

Idag har vi satt den nya häcken som har kommit, så nu blir det vattna ofta jag vill inte att denna ska dö. När vi drog bort den andra så var rötterna blöta men grenarna så torra att man bara bryter av dom lätt. En liten planta hade fått början på tre små blad, men den tog vi bort ändå. 
Snart har jag tvättat klart allt som blev dyngsurt i källaren efter översvämningen då är det bara dags och börja rensa lite kartonger som stått på golvet och torka under några plastbackar. Detta är något som vi får vänja oss vid  när det kommer sådana här kraftiga skyfall. Vi är tre hus på gatan som får in vatten i källare (som jag vet om) och även om det är dränerat så trycks det upp via golvet. Så det ska inte läggas något klinker i vår källare, det får räcka i framtiden och måla med en färg som släpper igenom fukt. När den tiden kommer då källaren ska fräschas till. 
Nähä jag får väl återgå till den gigantiska rena tvätthögen och börja vika. 

Ha en fortsatt härlig lördag!
Kramar Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar