lördag 13 juli 2019

Blommor & muffins

Vi körde ett parti Risk idag igen, det är trotsallt sommarlov. Lyssna på sommarpratarna i P1 och baka något till ett parti Risk vid klockan tre, det låter väl som en riktigt bra vana;)
Blåbärsmuffins från blåbären som vi plockade igår använder alltid detta grundreceptet till mina muffins från Leila. Hallongrottor som fick bli jordgubbsgrottor, hade ingen sylt kvar hemma så det fick bli lite jordgubbssylt som jag mixade med två stycken jordgubbar från vårat land. Ibland får man knopar ihop lite och det blev himla god grottor trots lite syltbrist. 


Har fått möblera om lite med vår lavendel. En planta har blivit så stor att de andra runt om behövde bättre plats för att förhoppningsvis också bli lika stora. En lavendel som jag satte vid lekstugan har också fått flytta för den visade sig ha lila blommor så två lavendel som är vita fick vara kvar där. 

Vitlavendel vid lekstugan.

 Denna lavendeln har helt brett ut sig precis som jag vill men det har fått flyttas lite på de andra plantorna som är bredvid. 


Lavendeln som jag har planterat i trälådan kommer få flytta i höst till blomlandet, till de andra lavendelplantorna. En trött pellis har fått flytta ut, tror den är i behov av sol. Det är en Lady Plymouth tror inte den är så svår att få till blom men denna har vägrat. Så nu hoppas jag att solen ska göra susen.

Ha en fortsatt härlig lördagskväll!
Kramar 
Lina



    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar