onsdag 3 juli 2019

Sista uppgiften godkänd

Det var med blandade känslor som det var sista gången för två veckor sedan som jag åkte in till högskolan i Jkpg för att redovisa sista uppgiften. Tycker att det har varit fantastiskt roligt både för ny inspiration till min undervisning, men också för mitt egna skapande också. Men det har krävt rätt mycket av mig det känner jag nu när det är sommarlov. Det är intensivt och plugga halvtid och jobba heltid, speciellt när det inte bara är att läsa och skriva utan att det faktiskt ska skapas och vara kreativ också. Det är ofta som mina tankar har varit just i den kreativa processen och då är det klart att det har tagit tid från annat. Men jag kommer sakna människorna och jag kommer sakna den där kreativiteten. 
Men nu så är mina poäng inskickade och jag begär en ny eller en ytterligare lärarlegitimation, som jag får betala 750 kr för. Får man betala för sin legitimation i andra yrken också? Tycker det känns fantastiskt konstigt att jag ska betala för något som jag har kämpat till själv. 
Men i alla fall sista uppgiften och den handlade om att tolka en nyhet som inte var äldre än sex månader. Jag var ju inte den enda som fastnade för Alabamas nya abortlag. Jag tänkte inte utifrån det medicinska när jag skulle tolka den lagen, alltså när ett liv startar o.s.v. Utan utifrån kvinnas faktiska rätt till sin egna kropp. 
Jag har jobbat med symbolik i fotona, men det är upp till betraktaren att uppleva dom. Kan ju ge en ledtråd, det finns en färg som används väldigt tydligt och den färgen är inte symbol för det samma som den står för i USA. Men jag har använt mig av den färg som vi tolkar den till i Sverige, pågrund av att vi skulle tolka den fel annars. 






Denna bild är inte redigerad. 

Alla dessa fotografier hade jag med på min redovisning för jag hade så svårt att välja sen ger de olika upplevelser. 
Tack syster och vänner och alla barn för att ni kunde avvara två timmar till mig.

Jaha vad har ni för er denna onsdag? Vi kör rensning och städning denna veckan här hemma. När det är sämre väder så kan man ju lika väl satsa på att ta tag i storstädningen. 
Nu får det bli en tur till källsorteringen och imorgon får det bli en tur till tippen.

Härlig onsdag!
Kramar Lina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar