måndag 12 augusti 2019

Första arbetsdagen efter ett helt sommarlov

Har nog aldrig nämnt att jag älskar mitt jobb och ett enormt plus är loven. Det var det bästa när jag bytte till högstadiet och en ferietjänst. Även om det är så att man som lärare jobbar längre på veckorna så är det så värt det för att få längre ledighet. Men det är så märkligt att man är helt super trött av att klockan ringde på morgonen idag, även om jag under detta lov har vaknat av mig själv vid samma tid och ibland skuttat glädjande ur sängen. Var det idag som om ögonen hade grusats igen och kroppen var fortfarande i sömn när jag gick upp. Det tar nog denna veckan och komma ur "semestermod".  

 Hortensia är ju så fina! vet inte om detta är en höst- eller syrenhortensia vad nu skillnaden är om det finns någon?. 
  

 Ollebus första dag på förskolan efter ett lååångt lov. Han grät igår på kvällen när han kom på hur mycket han hade saknat sin förskola. Så idag var det med glada steg han gick in på sin avdelning. 


Fick den här lilla buketten av Linda i fredags och jag tror minsann att det får bli en sådan buske eller träd här i trädgården. Så härligt med något som blommar in på sensommaren, början på hösten. 
Jag planerar att plantera syrener och jasmin på framsidan, vår häck går inte att sätta hela vägen för vår lönns rötter är därunder och tar upp all plats. Så på så sätt får andra växter växa lite mer frodigt lite längre in på vår tomt bredvid lönnen, så på så sätt kommer det med tiden bli lite buskigt där och det kommer inte se så dumt ut som det gör nu.  Men det är inte lätt inte ens syrenen som är tålig har tagit sig förutom två plantor som är köpta, resten är tagna skott från vänner. Misstänker att det måste vara växter med ett fullgott rotsystem som planteras där. Så då tänkte jag att hortensia hade ju varit fint också. 

Nähä nu fixas inför kväll! För vid åtta börjar ju "Det sitter i väggarna". Så mysigt program, tittar ni?

Kramar
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar