måndag 5 augusti 2019

Svart igen

Ja jag har ju ångrat mig ett tag om det där gamla Ikea skåpet som jag målade svart och sen fick jag något infall och målade det vitt. Helt fel kändes det typ direkt, men nu så nu är det målat svart igen och ordningen är återställd. 
Tycker att det behövs lite svart för att lugna ner ett rum, det behövs lite tyngd helt enkelt som svart kan sänka rummet. Det behöver inte vara mycket en ljusstake eller en tavelram, bara det finns något litet som kan få blicken att "lugna ner sig vid". När jag målade om skåpet till vitt fanns det inget svart kvar i matsalen och det kändes faktiskt inte alls bra. Men nu blir det helt tvärtom för nu går jag också banans på de gamla stolarna till matsalsbordet, jag målar dom också i svart. Stolarna var i den färgen när vi köpte dom men sen blev färgen avskavd på vissa ställen, så då fick de bli vita. Men nu ska de alltså få tillbaka ursprungsfärgen. Tror det blir bättre till bordet som jag har gjorde trärent i våras efter att det var grått.

Sista veckan på lovet nu då. Imorgon ska vi passa på och leta lite svamp, sen ska jag hämta hem mina keramik skålar några i vitt matt och några i en annan vit kulör. Sen hinner jag nog fortsätta dreja några tallrikar också. 

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar