tisdag 13 augusti 2019

Keramikdag

Idag var det inte någon bra drejdag. Jag hade tankarna helt på annat håll och det är inte bra, då tappar jag helt och hållet fokuset på lerklösen. Hur den känns i händerna och jag misstänker att jag inte heller var uppmärksammad på en liten blåsa i klösen och sen drog jag upp lerklösen alldeles för fort. Gjorde om samma misstag tre gånger så jag gav upp. 
Men jag har keramik som är klart för att glaseras avvaktar bara vilken glasyr som jag ska använda. 

 Krukor och mattallrikar

 Vit matt blir det förmodligen på krukorna eller en vit matt och den andra i någon annan kulör av matt glasyr.

 Understa blir mattallrik och de övre mindre blir lite större assietter. Jag har varit i valet och kvalet men de blir bättre med större mattallrikar. Dessa vet jag inte vilken kulör de ska vara i tror hälften av  vardera blir i matt vit och matt svart/grön. Den glasyren har jag redan på mina små frukosttallrikar. 

Nähä dags och passa på och gå och lägga mig det är bästa att man sköter sig med sömnen nu när jag har börjat jobba igen. 

Krama Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar