måndag 9 september 2019

b r ö l l o p

Alltså denna lilla Vida tös.

I lördags gifte sig min lillasyster och det var fantastiskt vackert. Vigseln hölls i Santa Maria kyrka som ligger centralt i Ystad. Middagen hölls på Ystads strandhotell och vilket ställe! I framtiden kanske man skulle unna sig en helg där. Jag och T valde att bo på hotell Clarion som låg nära kyrkan, så för oss blev det en lite promenad till strandhotellet. Efter middagen stannade vi en stund till och bjöds på en drick av Malins svärfar innan vi fick skjuts tillbaka till hotellet strax innan elva av min svägerska. Nu har vi två hängt på hotell två helger i rad så nu får det räcka för ett tag, kan ju lätt bli lite tjatigt eller inte.

 Så fina

 Bror och syster

 Lite "bubbel väntan" mellan kyrkan och middagen

Skor som jag fick av en vän. Tack Nina de satt som de inte hade varit på någons annans fötter innan. De kommer användas flitig framtida somrar av mig. 

Nästa helg kommer hemmet och stugan få en del av vår uppmärksamhet de har hamnat lite väl långt ner på priolistan. Men vi har haft något inbokat sen sista helgen innan semestern var över. Sen är det jobb som gäller på vardagarna så det har känts som dessa veckor verkligen har rusat fram. Men jag fick ner en ros igår i trädgården. jag adopterade den av en kompis kollega som hade grävt upp den och ville bli av med den. Jag grävde ner den vid den s.k. syrenbersån som ska till. så den får växa sig stor där och täppa till ett hål vid häcken. Hålet går inte att få "tilltäpt" på något annat vis då lönnens rötter förgrenar sig där under. Ja jag får visa framöver vad jag menar.

Hoppas du fått en fin start på denna veckan 
Kramar Lina     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar