onsdag 18 september 2019

s o c k e r

Alltså denna dag har jag typ känt mig konstant trött, som om jag inte har vaknat till riktigt. Vaknade med lite smått huvudvärk och var tvungen att ta och knapra i mig en ipren och en Alvedon. Gjorde jag inte det var det stor risk att huvudvärken skulle utveckla sig till ett lätt migränanfall. Alltså ett riktigt lätt, vet hur migrän anfall är och det har jag tack och lov inte längre. Min migrän kom på gymnasiet och försvann när Nick föddes. Men ibland får jag huvudvärk som jag känner kan utveckla sig till ett lättare migränanfall om jag inte bromsar det med huvudvärkstabletter.
Men ibland kan man ana att huvudvärken beror på mens och då behövs det både huvudvärkstabletter och socker! Idag var det en sådan dag, I need sugar!!

Så här kommer ett kladdkakerecept som vi använde av oss i söndags
smält 150g smör
vispa 2st ägg med 3dl socker
blanda i 1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 dl mjöl
och vänd sist i det svalnade smöret och rör om smeten till en slät smet.
Häll smeten i en smord och bröad form eller använd bakplåtspapper i formen och formen ska ha lös tagbara kanter.
Låt kaka gräddas mitt i ugnen i 15 min på 175 grader
Servera med vispad grädde.

Imorgon är det studiedag och eleverna är lediga men vi ska jobba på som vanligt. De stora barnen får hänga hemma och underhålla de små.

Ha en bra dag imorgon, arbetandes eller ledig.
Kramar
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar