söndag 1 september 2019

Förra helgen

Vilken helg lika snabbt som den kom så var den över, typ så kändes det. Men vi tar en lite titt på förra helgen som gick.
 I torsdags bestämde vi att det var dags för ett litet kräftkalas med barnen på fredag. Vi har inte direkt haft någon kräftfests tradition sen jag var liten och mormor & morfar höll eller skapade traditionerna. Nu är det mest vi som ordnar för vår familj olika små högtider som vi tycker är viktiga, förutom midsommar som är en liten släkt- och väntradition.
Jag och Alva tyckte att kräftor är ok men de små tycker att det där med kräftor kan man hoppa över. Så de fick hålla tillgodo med västenbottenpaj, potatisgratäng, kex och ost.


Kände att vi borde avsluta med någon höstigefterrätt men tiden fanns inte efter en hel dags arbete, så det fick bli köpt blåbärspaj och den var helt okej.


Lördagen bestod i att tvätta undan så mycket som möjligt och passa på och hänga ute nu när helgen var solig. Vid fyra skulle vi på trettiårskalas trodde vi men det visade sig även att det var bröllop. Helt fantastisk överraskning och det var ingen som misstänkte detta.


Söndagen avslutades med match för Jack och jag försökte lyssna färdigt på vår bokcirkel bok som vi skulle prata om till måndagen. Det gick halv bra har hälften kvar så jag får ta och lyssna färdigt nästa vecka. Det är lite typiskt att vi läser samma böcker, även om det nu är tanken med en bokcirkel;) eller att de flesta av oss bor i samma stad. För böckerna som vi har bestämt och läsa hinner alltid bli utlånade på biblioteket. Men jag lyssnar likaväl på böcker tycker det kan vara rätt mysigt faktiskt gå och lyssna på en bok samtidigt som jag pular med något annat. Man har ju liksom händerna fria.

Nu har även denna helg också försvunnit och vi har gått in i en höstmånad.

Kramar Lina
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar