måndag 6 april 2020

En tillfredsställelse att få vara effektiv

Idag har det varit en sådan härlig dröm dag, jag har fått saker gjorda nästan helt ostört. Stort tack till familjen. Kan inte känna mig gladare för just det idag, ljuvlig dag helt enkelt. När jag har bestämt mig för att få något gjort, alltså när det är inplanerat. Då är jag effektiv och jag uppskattar den känslan av att vara just det. Korv fick det bli till lunch och sen satte jag en tonåring på att baka till elva kaffet, det blev tuppkaka och hallongrottor fast med jordgubbssylt. En fika bör man pausa med när man jobbar på. Jag hade satt upp som mål att få olja, grunda och måla ett lager färg på odlingsbänkarna idag och exakt dom momenten vick jag gjorda också. Ja ni kan ju tänka er min tillfredsställelse över det. Min planering flyter vidare imorgon, då blir det ett sista varv med färg, sen är det dags att fästa markduk i odlingslådorna. 

Odlingsbänkarna är inoljade med linolja inuti och grundmålade utanpå och halvt inuti.

En liten kant mot muren däri ska jag plantera massa blommor som jag sen ska testa och göra egen hudkräm på. 

Slutligen innan jag gick in för kvällen kunde jag måla odlingsbänkarna i svart. 

Och mellan varven med penseln utomhus fortsatte även penseln jobba i källan också. Min målbild som jag haft p1 på radion och ett glas rött medans jag viker tvätt. Jag vill mangla också men mangeln kan vänta, bara att få plats och vika tvätten i tvättstugan är gott nog. 

Har ni satt upp några "to do´s" denna vecka att få gjorda?

Kramar Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar