onsdag 1 april 2020

KERAMIK & APRIL

Det blev lite gjort igår på keramiken. Trodde först att jag bara skulle fixa iordning mina stora skålar att jag inte skulle dreja alls, men jag kunde inte låta bli. Det blev både en vas, en kruka (till) och en kanna. Vill göra ett gäng bruksföremål som är rätt ”raka” just nu känner jag. Har börjat fundera på hur jag ska gå vidare med min keramik, men vet inte riktigt än hur.

 Kan vara så att kannan får ett handtag nästa gång, eller inte. Handtaget är det som ser ut som ett ”rakt c”.

 Cylinderformer känner jag mig sugen på både som kannor och vaser.

En blivande blomvas längst till höger eller förvaring till alla korta penslar hemma.

Tänk vi är här nu, i våren mitt i våren. Ljuvligt helt underbart, faktiskt och tänk så rasande fort de där vintermånaderna gick. Bara två dagar kvar sen påsklov, ska bli så befriande lite faktiskt. Det har nästan räknats ner nu mot lovet. Vi behöver det, få andas ut och gå in i en kokong hemma.
Vi tänker fylla lovet av mys, mat, lite träning, fix i hus/stuga, trädgård och helst av allt  vill jag att vi får vara friska.

Kramar Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar