söndag 12 april 2020

Fix i stugan

Hur känns det? Imorgon är det sista dagen på påsklovet sen kommer veckorna fram till sommarlovet gå i en ryslig hastighet. 
Imorgon ska jag trycka ner några små fröer i mina lådor och hoppas på att dom tar sig. 

Jag, Vera och Olle var ute i stugan i veckan och krattade lite löv och klippte bort det döda från strandirisen och klippte ner fyra stycken Plymspirea. Den perennen är så himla rolig nu är den i mark höjd men i slutet av maj är den hög och frodig med massa blommor. Ska plantera några till i stugan i angränsningen  till våra grannar där ute. Spirea lockar till sig mängder av humlor också och det är så himla ro fyllt och höra deras "surrande". Jag funderar på var och hur stort land till jag ska göra i stugan behöver ett till just nu där jag ska sätta potatisen. 

 Vitsippor i gräset blommar för fullt.

Nu ser de inte mycket ut för världen men snart så.

Dagen idag avslutade vi med sällskapspel "Ticket to ride" och jag vann! Helt klart värdig vinnare kan jag meddela;) Vi passade på och fika samtidigt också på Nicks chokladbollar och påskbakelse en rulltårta med grädde toppad med skivad inlagda persikor.  

Ha en härlig söndagskväll!
Kramar Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar