lördag 18 april 2020

Ridning & häng med vänner

Det var mer än femårsedan jag satt på en hästrygg och då var jag gravid med Olle, så då var det en lugn ritt.
Men idag red vi, något som var bestämt sen fruhippan för Malin men då blev den inställd på grund av storm. Det är ju helt fantastiskt kul, vilken energi man får av att sitta på hästryggen. Nu är det ju så att ridning är något som jag höll på med kontinuerligt för typ 30 år sedan och sedan lite sporadiskt för tjugo år sedan. Sen kom studier och barn in i bilden och tid för att rida fanns inte med i mitt liv. När Alva började rida hängde jag på som förälder men inte för att rida själv utan för att stötta henne i hennes ridning. Men nu vet i tusan om jag inte vill lite mer, bara sådär lagom som en träning. Men helst hade jag ju velat göra det i så fall med vänner, då blir det ju både umgänge och träning en mycket bra kombo tycker jag.

Spända av förväntan var några av oss i alla fall. Karin som rider kontinuerligt på stället hade koll på hästarna och vilka hästar så trevliga och få rå om en stund. 

Japp jag galopperade och det var inte igår.

Alva fick hänga på till stallet

Efter avslutad ridlektion trött i benen men hade lätt kunnat rida en stund till. Tänk att vi fick rida utomhus i det härliga vårvädret.

Vi fick leda ut hästarna efter lektionen till utomhushagen.

Vilken härlig lördag vi fick tillsammans som avslutades med lunch i stadsparken!
Imorgon hoppas jag på lite sol igen som vi kan fylla med lite trädgårds häng.

Kramar Lina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar