måndag 27 april 2020

FÖDELSEDAG

Idag var det min födelsedag och vilken mysig dag jag fick. Blev väckt på morgonen av en trevlig trumpetfanfar. Tror minsann att det är någon brittisk kunglig födelsedagsfanfar. Himla speciellt och väldigt väckt blev jag:) Fick en liten present och frukost på sängen. Som bestod bland annat av min favvis croissanter, finns inget godare än just croissanter på frukostbrickan. Sen var det en vanlig jobbardag. Men jag hade önskat mig en egen stund på blomsterlandet i grannstaden, så dit åkte jag. Passade på att unna mig en ”take away” kaffe. Den gick jag och nöjt på medans jag tittade på alla fina blommor.

Lite väl mycket blommor som jag kunde tänka mig till trädgården. Men jag kom ut med en syrenhortensia, en ros, två stockrosor, några mindre perenner, en fjädersparris att ha inomhus och två påsar sättpotatis. Sådan njutning och få strosa runt utan att ha bråttom.

Hemma hade dom ordnat med tårta eller cheesecake och mer presenter. Önskemiddagen var sushi vilket jag köpte på vägen hem.  




Tårtan hade dom börjat med redan igår. Smakade så gott med oreobotten och hallonen smakade så sött.

Det där med presenter det kan min familj, de vet precis vad som faller mig i smaken. Jag fick både ansiktsvård och handkräm (något som jag använder maniskt just nu), choklad och blommor. Små lappar som jag kan lösa in när jag behöver hjälp, en kjol och skjorta och en mjuk tröja att ha i sommarkvällarna. 
Har jag nämt att jag älskar och fylla år? Är i alla fall barnsligt förtjust. 
Avslutade ”min” dag med en kvällsträff med bokcirkeln och vi diskuterade Jonas Gardell senaste ”Till minne av en villkorslös kärlek” har ni läst den? 

Tack fina familjen för att ni möter min barnsliga förtjusning över födelsedagar. 
Och tack till vännen Malin som gav mig fina rosor. 

God natt och puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar