måndag 21 september 2020

Att göra sig en egen tekanna

Det är något jag faktiskt aldrig har gjort. Kannor och karaffer är lite knivigt och gör i och med att det ska vara en pip som då ska han funktion som funkar. Alltså det ska kunna gå och hälla vätskan som man har in kanan utan att allt rinner ut samtidigt eller det får inte droppa eller att all vätska inte hälls över pip kanten utan rinner istället längst med hela yttersidan av kannan istället. För sitter inte denna delen ja då är det ju bara och slänga kanna, tekannan för då funkar den ju inte som det är tänkt. Så har man lagt en hel del timmar på en kannan från lerklump till glasering så är det inte jätte kul om inte det funkar som det är tänkt. Imorgon ska jag fortsätta med min kanna, tror jag har bestämt hur pipen ska se ut. 






Nu är det snart dags för zoom och konstvetenskap.
Ha en härlig måndag
Tittar ni på ”det sitter i väggarna” & ”sommar 85”? Jag kollar efter föreläsningstimmarna det vill säga efter nio så måndagar blir sent i säng men det får det vara värt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar