måndag 28 september 2020

HÄNG I HALMSTAD & HÖSTSKÖRD

 I lördags tog vi med oss Alva och Jack för att åka och hälsa på barnens nyaste lille kusin. Alltså en sådan liten knodd, så fin. Det blev några timmar på besök innan vi for vidare in till staden för att strosa runt lite. Tänk vi tänkte att vi inte skulle komma hem så sent men vi var inte hemma förens efter åtta på kväll för att hämta hem Olle och Vera hos mormor. Olle hade kommit på den briljanta iden när han satt och målade med mormors oljefärger att svart i håret kan vara snyggt. Så vi går fortfarande runt här med en kille med svart lugg som luktar lite lätt av linolja. Tur det luktar gott. 

Första mötet med farbror och kusin Alva

Lite stads häng när man är i Halmstad innan det bar hemåt

På söndagen åkte jag ut till stugan för att kolla om det fanns några mer tomater och gurkor. Och det gjorde det men nu var det de sista gurkorna och några tomater till kan jag nog hämta snart igen. Men det blir den sista skörden för i år. 

Lite vissen ormbunke med som ska bli till en krans tog jag med mig från vägkanten också. 

Måndag idag och jag hade bokcirkel träff idag egentligen, men det får jag hoppa över har en ny föreläsare idag så jag vill gärna höra föreläsaren live. 

Fin måndag hörrni! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar