fredag 4 september 2020

KERMIK MUGGAR

 Håller på och testa några formar på större muggar och mindre till kaffe. Det är ju något med att göra muggar i lera. De får inte bli för vida upptill, kanten får inte vara för tjock, de får inte vara för tunga eller ha ett för litet ”öra” o.s.v. Så därför håller jag på och testar och testar olika modeller fast ändå liknar de varann.


Dessa glaserades med en glasyr som jag trodde skulle bli grå men det blev den inte. På prickig lera blev det en annan kulör och det hade jag inte koll på.


Det bidde en betydligt mörkare gul/ brun kulör istället och jag gillar den skarpt, passar nu så här i hösttider. 

Denna mugg är glaserad med en glasyr som är går åt det gula/roströda hållet en favorit.

Nu startar helgen, fantastiskt skönt. Pizzadegen är på jäsning och jag tänker slö surfa nu, har inte unnat mig det på hela veckan. 

Ha en finfin fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar