måndag 1 augusti 2022

ALLTSÅ NU ÄR DET NÄRA



 Ja nu är det inte många dagar kvar på denna föräldraledigheten och jädrans så ledsamt. Har njutit av detta år, verkligen försökt ta tillvara på varje liten stund. Igår sövde jag Abbe liggandes mot mig i soffan, så som vi har slumrat på förmiddagarna ihop på det sättet. Sa det till Thomas att jag har verkligen tagit dom tillfällena i akt att vila/sova med sin bäbis, inte varje dag men så ofta som jag ha velat. Men nu är det snart dags för mig och lämna över stafettpinnen till fadern alltså och jag får gå tbx till det betalande arbetet. Och jag vet att det kommer också bli trevligt, för jag vet vilka ”ego morrnar” jag kommer få och att allt är ompysslat tills jag kommer hem. 

Kommer sakna frukostarna i trädgården som vi har njutit av denna sommaren. Ett nytt litet hörn i trädgården som är mysig att sitta i på morgonen. 


Abbe går förfullt med stöd och ute i trädgården går det undan med min gamla läragåvagn. Så snart tultar han iväg helt på egen hand.

Nu i kväll har vi gjort iordning en födelsedagsbricka för imorgon är det Veras dag och hon har önskat att få öppna två paket på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar