måndag 29 augusti 2022

BOKCIRKEL KVÄLL

 Nu drar vi  gång med våra träffa igen med bokcirkeln, vi träffas en gång i månaden och pratar bok vi har läst men minst lika mycket fikar vi och pratar annat. Vi har läst två böcker till denna måndag en ungdomsbok " Vi var vargar" en bra roman för unga som handlar om krigets fasor under andra världskriget. Jag tycker böcker om krig och lidande är skit jobbiga att läsa och kan inte heller längre kolla på film som innehåller det samma. Tror något hände med mig när jag blev förälder. 

Den andra boken "Bikupan har jag inte läst klart än så får nog återkomma. Men visst är framsida så fin?.

Har ju nu några sköna dagar som föräldraledig så då kan jag välja och läsa så fort Abbe sover. Thomas har tagit det två äldsta pojkarna på deras femtonårs present. Det är ju himla mysigt och få vara "hemma själv" lite, gäller och njuta i  att vara uppdelade ibland. Man vet ju att de kommer hem snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar