onsdag 17 augusti 2022

EN DAGS HÄNG I ETT SOMMRIGT HJO

Har aldrig besökt Hjo förens en dag i somras. Jag har länge velat åka dit för att strosa runt bland alla fina gamla hus. Så jag tog med mig Thomas, Olle och Abbe, ja andra barn i familjen var tillfrågade men var not so much sugna på att strosa runt och titta på hus. Vera hade dessutom åkt med en kompis till High Chaparral. Jag och Olle åkte det lilla tåget genom staden han njöt av åkturen och jag av att titta på färgsättningen på alla hus. 



Torn på huset ja tack!

mysiga torget i centrum

Men gult och rödbrunt!

Färgen!

Här inne tittade vi bara, men vi köpte två tvålar på tvålfabriken och två filtar i återvunnet material som vi inte kunde låta bli.

Abbe vårt lilla busfrö

Här stannade vi till för att äta glass. Fanns så mysiga sittplatser bakom huset i parken. 

Olle gjorde den vanliga missen och tog chokladglass chokladälskare som han är, det är vi alla i familjen. Men det är sällan just chokladglass är sådär mjukt i smaken utan kan vara rätt så distinkt i smaken. Tur han hade en kula vanilj också. 

Denna sötungen slängde min glass i marken


Men en liten badhytt vill man ju gärna ha så söta, lite Mumin feeling över dom. 


Här vid avslutade vi vår lilla Hjo resa vi åt fisk och njöt av utsikten, jag tycker at Hjo var så himla mysigt och så fint att man har lyckats bevara en stad på det sätet. Och byggs det nytt i centrala Hjo så ska det nybyggda passa in i den redan befintliga miljön. Så bra tänkt!

Imorgon är det skola för alla och jag välkomna en ny klass, Nu välkomnar vi en hösttermin, en ny start.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar