fredag 20 oktober 2023

FREDAGENS

Många skriver sina listor över veckan, men här kanske vi ska köra en "fredagens"? Nu har jag ju i och för sig inget spännande fredags happening. Men en vanlig trevlig "Svenssonfredag i en människas liv som utför ett vanligt yrkesliv, kanske också kan vara rätt upplyftande att läsa om?..

Idag började jag och Abbe med att cykla till förskolan, det kan ju meddelas att det var svinkallt.. Första snön föll nu för denna årstiden detta året och det var inte små flingor som dalade ner för himmelen. Jag är inte redo för vinter än, jag vill ha höst.

Men jag började morgonen med att plocka kvistar från backen till min undervisning.  

Spindlarna skulle få bli klara, men alltså hur söta blev inte dessa spindlar i sina träd?..

Nästa lektion som följde var det färglära och nyanser i åk 7. Detta är också min sista lektion i bilder.

blanda färg är väl ändå roligt?

Jag hoppade in och hjälpte Thomas klass med kakförsäljningen. Är det något som sig bör på fredagar så är det fika, här går allt som tjänas in oavkortat till klasskassan till klassen som säljer kakor. 

själv köpte jag dumlekaka till elva kaffet.


Jag och Abbe åkte hem till våra vänner för lite lek och mysigt fredagshäng. 

Pumpor har jag helt glömt att köpa. Även ljung till krukorna på framsidan, får väl se om familjen löser detta i helgen.

njuter av fredagen med pasta!

vänner som älskar bilar och traktor på tv:n

Chess och jag ska kvälls kissa som vanligt. Efter det är det dags för att borsta tänderna på han och sen får han en chewie (dental stick) efteråt. 


Jag smsar Alva och prata om att vi är väldigt lika dess två. Dock är båda plus Alva stenbock, jag själv är en stabil oxe:)


Vi eller jag avslutar med att titta på tv och väntar in att Vera ska komma hem från häng med kompisar.
Ha nu en fantastisk helg! 
Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar